Inbjudan till Måla med Akvarell

INFORMATION OM KURSEN (anmälningsformulär se längre ner på sidan)

Måla med Akvarell
Vill Du lära dig eller kan du redan måla med akvarell?
Vi i Kinda Konstförening startar en kurs i akvarellmålning tillsammans med ABF under hösten 2024.

Kursen kommer att ge Dig möjlighet att utveckla Dina kunskaper genom att du får möjlighet att planera ditt skapande, prova olika tekniker inom akvarell och träna på det vi går igenom löpande under kursen.
Vi lägger stort värde i det kunskaps- och erfarenhetsutbytet som vi har inom gruppen och alla kan bidra till det.

Du som kursdeltagare står för det material du använder under kursen.
Viktigast är att du använder ett bra papper (rek. 300g CP (Coldpress) 100% bomull) och bra färger (ex. Rosa Gallery och Winsor & Newton Cotman fungerar bra, börja med koppar om du inte har målat tidigare).
Mer information om material mm inför kursen kommer i samband med kallelsen till kursstart.

Kursledaren heter Caroline Eng och hennes erfarenhet kommer i huvudsak från tecknandet sedan många år tillbaka. De senaste åren har hon bara målat akvareller. För Caroline är målandet en andningspaus och det viktigaste är att målandet förblir lustfyllt. Det ska vara roligt och kravlöst och som deltagare i kursen hoppas hon på att Du får ha roligt och att du utvecklar Din kreativitet.

Krav: Är eller blir medlem i Kinda Konstförening, kindakonstforening.se/medlemsinfo>> och man måste vara över 15 år.
Förkunskapskrav: Inga
Nivå: Nybörjare – Mellannivå
Kursledare: Caroline Eng (Instagram: @CarolineEng_Art)
Kontakt vid frågor: carolineeng.art@gmail.com